Webike SRC Kawasaki France Trickstar Bersedia untuk 2021

2020-09-15T04:31:07+02:00September 14th, 2020|12 Hours of Estoril, 2019-2020|

Pasukan kilang Perancis yang memiliki gelaran juara dunia FIM EWC pada musim 2018-2019 akan bertanding di 12 Heures of Estoril sebagai perlumbaan terakhir musim ini dengan 47 mata terpaut dari pendahulu kedudukan. Namun, Webike SRC Kawasaki France Trickstar masih harus diperhatikan sebagai salah satu pasukan pilihan juara dalam perlumbaan yang akan diadakan di Portugal, 26 September.

Selepas permulaan musim yang sukar dan beralih ke pembekal tayar baru, pasukan kilang Kawasaki berjaya meroket meja berkat tempat kedua di 24 Heures Motos.

Walaupun Webike SRC Kawasaki France Trickstar masih memiliki peluang untuk merebut gelaran musim ini, mereka harus bersaing dengan empat pasukan kilang lain yang sama-sama bertekad untuk menang. Gilles Stafler, pengurus pasukan, menjangkakan perlawanan yang mencabar. Namun, kami masih boleh berharap pasukan yang menunggang ZX-10RR # 1 dapat menunjukkan prestasi yang baik dan dapat memimpin perlumbaan di Portugal nanti.

Pendapat Gilles Stafler:

“Pertama sekali, saya sangat berpuas hati dengan pencapaian pasukan di 24 Heures Motos – ingat bahawa kami baru-baru ini menukar pembekal tayar dan penyesuaian kami tidak seratus peratus sempurna. Kami sangat tidak kenal dengan litar Estoril, jadi walaupun kami akan terus menggunakan Michelin, kami masih mempunyai banyak kerja rumah. Kami berjaya bangkit dalam kejuaraan ini. Sekiranya pesaing kita melakukan kesalahan sedikit pun kita akan mengambil kesempatan. Sekiranya hujan, kami akan mendapat manfaat daripada tayar Michelin. Namun, kedudukan kita tidak begitu baik jika kita harus bertarung dengan strategi untuk merebut gelaran juara. Terlalu jauh mata dan terlalu banyak lawan. Rancangan kami sekarang adalah untuk terus berjuang dalam perlumbaan ini dan musim sejuk berikutnya sehingga kami dapat melompat ke perlumbaan musim depan dengan baik. ”

Baca lebih lanjut mengenai Webike SRC Kawasaki France Trickstar