News

Vincent Philippe: Satu kemenangan yang luar biasa di Bol d'Or

2019-10-11T16:05:11+01:00Oktober 11th, 2019|2019-2020, Bol d'Or 2019|

Vincent Philippe, yang Suzuki Endurance Racing pelumba pasukan sejak 2003, baru-baru ini berlumba dan memenangi terakhir pernah beliau Bol d’Or. Kami bercakap dengan juara yang telah menjaringkan 10 gelaran dunia dengan pasukan kilang Suzuki.

Vincent Philippe, pelumba paling berjaya ketahanan perlumbaan ini – pemenang 10 gelaran dunia 2005-2016 dengan pasukan Suzuki Endurance Racing – akan berhenti berlumba di Kejohanan Dunia FIM Endurance pada akhir tahun ini. Semua lebih sebab untuk dia menikmati kemenangan pasukan dirampas pada 22 September di Bol d’Or – kemenangan pertama mereka sejak 2016 Bol d’Or.

“Ia sememangnya luar biasa. Saya tidak berani untuk berharap kerana saya tidak mahu kecewa, tetapi mendapat ia adalah hebat.Menang adalah sukar hari ini, ia menjadi lebih dan lebih berdaya saing dan kadar yang lebih cepat dan lebih cepat. Ia datang pada masa yang betul, ia terdiri sedikit untuk rasa kecewa kami tidak mendapat tajuk di Suzuka,dan ia sangat menakjubkan untuk mencapainya selepas ketibaan Damien [Damien Saulnier, pengurus pasukan baru]. Sudah tentu ia hasil daripada kerja yang dilakukan sebelum ini untuk memastikan kami mempunyai basikal yang boleh dipercayai. Pasukan baru hanya memanfaatkannya, dan saya sangat gembira untuk Damien kerana bukti mudahnya kompetensi, kepercayaan dan kejayaan.Ia cemerlang bagi saya untuk menyelesaikan cara ini, dengan rekod baru dan kemenangan yang ke-9 di Bol d’Or, walaupun masih ada Sepang. Dan saya bernasib baik untuk berada di dalam pelana untuk menamatkan perlumbaan itu; Damien membuat saya hadiah itu dan saya benar-benar bersyukur. Berada di atas basikal dan menamatkan Bol d’Or dengan kemenangan itu adalah momen yang tidak dapat dilupakan. Jelas sekali kemenangan terakhir kami, pada 2016 Bol d’Or dengan Anthony Delhalle, juga berjalan melalui fikiran saya.”