TATI TEAM BERINGER RACING, PEMAIN LEBIH BARU DI FIM EWC

2021-09-15T18:24:28+02:00September 15th, 2021|2021, Bol d'Or 2021|

Pasukan Perancis yang dikendalikan oleh Patrick Enjolras adalah antara pasukan terpantas dalam kejuaraan dunia 2021 Endurance. Mereka berada di kedudukan 5 Teratas dalam kelayakan dalam dua perlumbaan pertama musim ini dan walaupun mereka tidak bernasib baik dua kali semasa perlumbaan, Tati Team Beringer Racing mempunyai harapan yang tinggi untuk Bol d’Or.

Pemenang Piala Dunia FIM Superstock pada musim 2017-2018, Tati Team Beringer Racing sejak itu berlumba di Formula EWC. Setelah dua musim mempelajari tali dalam kategori, Kawasaki # 4 berulang kali mendapat perhatian tahun ini.

Tati Team Beringer Racing berada di tangga keempat di petak awal dari 24 Heures Motos tetapi menarik diri setelah mengalami kemalangan. Alan Techer melakukan pusingan perlumbaan terpantas di Le Mans. Setelah bermula dari 5 di grid pada 12 Jam Estoril, Tati Team Beringer Racing kehilangan tempat ke-4 dalam perlumbaan berikutan perlanggaran. Semasa ujian persendirian pada awal September, pasukan ini sekali lagi berada di kedudukan 5 Teratas.

Kunci kemajuan mereka adalah pelaburan besar yang telah mereka buat dalam menyiapkan Kawasaki ZX-10R. Akira, pakar pengembangan mesin Perancis, kini bekerjasama dengan Tati Team Beringer Racing. “Akira bekerjasama dengan kami dalam pengembangan untuk terus meningkatkan prestasi basikal,” kata Patrick Enjolras, pengurus pasukan, “dan membuatnya lebih mantap untuk menangani perlumbaan 24 jam. Mereka membawa kami bahagian tertentu dan sekarang kami mempunyai enjin yang baik dan casis yang baik. ”

Pasukan bebas, Tati Team Beringer Racing telah memilih untuk membelanjakan sebahagian besar anggaran mereka untuk pembangunan. “Kami sangat berhati-hati,” kata Enjolras. “Kami tidak pergi ke restoran, kami menaiki tayar lama semasa ujian dan kami hanya menyelesaikan perbelanjaan penunggang kami kerana kami tidak mampu membayarnya. Mereka lebih suka memiliki basikal yang bagus untuk mendapatkan hasil yang baik dan menonjol. ”

Pelumba Alan Techer, Sébastien Suchet dan Morgan Berchet sudah tentu menyumbang kepada keadaan keseluruhan Tati Team Beringer Racing.

Satu-satunya ketidakpastian menjelang tinju yang layak ke Bol d’Or adalah keadaan Alan Techer. Satu lagi basikal melanda pelumba Perancis itu dalam ujian peribadi di litar Paul Ricard semalam. Dia mengalami kecederaan kaki tetapi dijangka berlumba pada hari Sabtu. Tati Team Beringer Racing juga kehilangan sebuah basikal dalam kejadian itu.

Maklumat lebih lanjut mengenai Tati Team Beringer Racing