Suzuki Endurance Racing Team Kekal Tenang Menjelang Final di Estoril

2020-09-15T04:27:33+02:00September 12th, 2020|12 Hours of Estoril, 2019-2020|

Setelah menjadi pendahulu kedudukan FIM EWC 2019-2020 berkat kemenangannya di Bol d’Or, Suzuki Endurance Racing Team, yang kini berada 40 mata di hadapan pencabar terdekatnya, berusaha untuk berehat ketika menghadapi perlawanan akhir di Estoril.

Kelebihan mata Suzuki Endurance Racing Team menjelang perlawanan akhir di Estoril layak untuk berehat, tetapi tidak cukup selamat dari serangan empat pasukan kilang lain yang kini berkumpul di Top 5. Etienne Masson, Gregg Black dan Xavier Simeon tahu betul apa yang akan dipertaruhkan dalam 12 Jam Estoril adalah gelaran dunia ke-16 untuk SERT dan gelaran pertama sejak 2016.

Walaupun begitu, semua ahli pasukan berusaha untuk bertenang dan tetap fokus. Damien Saulnier, pengurus SERT, akan mempercayakan kejayaan perlumbaan itu kepada skuadnya yang berpengalaman.

“Kita mesti mengkaji litar. Biasanya semasa latihan pertama kita dapat melihat pasukan mana yang akan menjadi lawan paling sukar kita. Namun, kita harus berhati-hati dan terus waspada terhadap serangan dari pasukan yang bersaing. Pendahuluan 40 mata adalah perkara yang baik, tetapi tidak cukup untuk menjamin kemenangan kami di akhir musim. Kita harus mengikuti strategi yang pantas dan tidak menghabiskan terlalu banyak tenaga pada awal perlumbaan untuk mengelakkan kesilapan. Sekiranya semuanya berjalan lancar, kita dapat memperjuangkan gelaran dengan baik, tetapi itu bukan rancangan kita. Strategi kami adalah berlumba secara konsisten dan berada di kedudukan terbaik. Sekiranya TSR dapat melahap semua mata maksimum di Estoril, sekurang-kurangnya kita mesti berada di kedudukan teratas 5. Kami juga berharap perlumbaan diadakan dalam keadaan kering kerana pada perlumbaan sebelumnya kami terpaksa bergelut dengan hujan. ”

Baca lebih banyak maklumat mengenai Suzuki Endurance Racing Team