Satu lagi musim kemajuan untuk FIM EWC

2021-01-22T17:15:18+01:00Januari 22nd, 2021|2021|

Jangkauan siaran dan penonton FIM Endurance World Championship sekali lagi meningkat pada musim FIM EWC 2019-2020 walaupun kalendar terganggu kerana wabak global. Siaran langsung perlumbaan di seluruh dunia, liputan yang diperluas dengan lebih banyak saluran, peningkatan masa udara dan khalayak, dan peningkatan yang ketara dalam penayangan saluran komunikasi media digital dan sosial kami semuanya menyumbang kepada trend positif ini.

FIM Endurance World Championship 2019-2020 memperluas penyebaran siarannya ke 209 negara di seluruh dunia, dengan lebih banyak saluran merangkumi acara tersebut. Liputan FIM EWC kini disediakan oleh 20 penyiar antarabangsa, termasuk 7 penambahan baru musim ini (MAVTV Motorsports Network dan Claro Sports di benua Amerika, Servus TV dan AM Baltics di Eropah dan True Sport, Channel Max dan TVRI di Asia).
Untuk memuaskan peminat di seluruh dunia, 8 daripada 20 penyiar ini memberikan liputan langsung di setiap benua.

Walaupun kalendar dipendekkan menjadi empat perlumbaan dan bukannya lima kerana krisis kesihatan global, masa siaran meningkat 14% sebagai hasil pengedaran yang diperluas, dan penonton penonton meningkat sebanyak 4%, menjadi lebih dari 158,700,000 (sumber: Nielsen Sports) .

Penonton digital juga semakin meningkat. Jangkauan komunikasi digital kami hampir tiga kali ganda sepanjang musim 2019-2020. Dua negara Asia adalah antara sepuluh negara dengan liputan media digital terbesar. Perancis, UK dan Jepun adalah tiga teratas dari segi penayangan media digital (sumber: Melwater).

Pangkalan peminat di media sosial kami hampir dua kali ganda musim ini. Kami melihat peningkatan yang berterusan, khususnya, pada tontonan video kami (20.6 juta di seluruh saluran sosial kami), dengan video berkualiti tinggi dihasilkan setiap musim.

Platform EWC 360 Fan Tour by Tag Heuer yang dilancarkan bekerjasama dengan ACO untuk 2020 24 Heures Motos menjadi hit hebat. Pengalaman unik, interaktif dan menyeluruh ini menjadikan peminat sebagai pusat aksi perlumbaan dan membolehkan mereka pergi ke belakang tabir bersama pasukan. Pasukan yang berdedikasi menghasilkan tidak kurang dari 18 video 360 ° selama minggu perlumbaan. Lawatan pit lane gaya pemandangan jalan mendapat tontonan terbanyak, menjelang lawatan dalam pesawat dan pit stop pada waktu malam.

Memandangkan rangkuman yang sangat positif ini, pasukan di Eurosport Events sudah berusaha keras untuk menjadikan musim 2021 FIM EWC lebih menarik dan inovatif untuk peminat di seluruh dunia.