Ia berlaku pada EWC 2022… #3: Yoshimura SERT Motul menang di Le Mans

2023-01-21T06:00:47+01:00Januari 21st, 2023|2023|

Yoshimura SERT Motul mencatatkan kemenangan berturut-turut dalam 24 Heures Motos (16-17 April) untuk memulakan mempertahankan gelaran Kejuaraan Dunia FIM Endurance dengan bergaya.

Pelumba Gregg Black, Sylvain Guintoli dan Xavier Siméon adalah yang terbaik untuk skuad yang berpangkalan di Le Mans untuk memenangi edisi ke-45 acara yang mengalu-alukan peminat kembali selepas dua tahun sekatan COVID-19 dan menghasilkan kehadiran gabungan 62,000.

Sentiasa cepat, sentiasa konsisten, ketiga-tiga mereka digabungkan dengan sempurna dan tidak pernah goyah, satu-satunya ketakutan utama yang datang apabila Suzuki GSXR-1000 yang dilengkapi Bridgestone mereka kehabisan bahan api semasa tempoh kereta keselamatan yang panjang lewat petang Sabtu.

Jika tidak, ia adalah hasil yang mencerminkan profesionalisme Yoshimura SERT Motul dan persediaan rapi sepanjang 24 jam yang mencabar, pendekatan yang kelihatan naik dan turun pitlane sebagai usaha manusia tanpa jemu – terutamanya oleh sukarelawan – menjadi tumpuan utama.

“Ia adalah kemenangan yang luar biasa dan lebih sukar berbanding tahun lepas,” kata Black yang berasal dari UK, yang berpangkalan di Perancis, yang mampu memulakan larian tradisional walaupun tumitnya patah semasa Ujian Pra Le Mans. “Pasukan lain benar-benar kuat jadi kami terpaksa terus berusaha selama 24 jam, jadi aksi itu sengit, pantas dan rentaknya sungguh luar biasa. Rakan sepasukan saya melakukan kerja yang hebat, kami sangat gembira dan bangga.”