Cita-cita baru Tati Team Beringer Racing

2021-02-05T12:09:28+01:00Februari 5th, 2021|2021, 24 Heures Motos 2021|

Pasukan bebas Perancis — pemenang Piala Dunia FIM Superstock 2017-2018 — telah bertanding di kelas Formula EWC selama dua tahun terakhir. Pasukan ini telah memperkuat hubungan mereka dengan pakar rem Beringer untuk menepati cita-cita mereka untuk tahun 2021, dan sekarang menggunakan nama Tati Team Beringer Racing.

Tati Team, yang memulai debutnya di FIM Endurance World Championship pada tahun 2014, adalah persiapan bebas dengan hubungan rapat dengan Beaujolais asal mereka. Perkara yang sama berlaku untuk Beringer Brakes, sebuah syarikat yang telah menyokong pasukan dari awal. “Beringer terletak 20 km dari markas kami,” kata pengurus pasukan Patrick Enjolras. “Itu mewujudkan ikatan. Mereka membantu kita melakukan brek dan membuat semua jenis bahagian khas untuk kita dengan kepakaran teknikal yang cukup besar. Kami telah memutuskan untuk mengikat satu langkah lebih jauh pada tahun 2021 dengan Tati Team Beringer Racing. ”

Setelah dua musim mempelajari tali di kelas EWC dan tempat ke-11 tahun lalu, Tim Tati berminat untuk membuat kemajuan lebih jauh. “Kami bersiap untuk menaiki anak tangga,” kata Enjolras. “Matlamatnya adalah untuk memperoleh sekurang-kurangnya 5 tempat dalam ranking. Terdapat lebih banyak persaingan di EWC, jadi semakin sukar dan sukar. Perlu lebih lama untuk mengatasi semuanya, dan penyediaan basikal semakin canggih. Kami memerlukan peralatan yang baik dan pengendara yang baik untuk maju. ”

Pakaian yang dipasang di Kawasaki telah mengesahkan penunggangnya pada tahun 2020. Pemain Perancis, Alan Techer, Julien Enjolras dan pelumba Switzerland, Sébastien Suchet akan berada di pelana ZX-10R # 4.

Tati Team Beringer Racing telah menjadualkan ujian di Sepanyol pada akhir Februari dan di Le Mans pada awal bulan Mac untuk mempersiapkan 24 Heures Motos yang akan diadakan pada 17 dan 18 April.